„В София се чувствам на мястото си и това ми позволява да грабя с пълни шепи. Дава ми спокойствие.“

by Victoria

На първи декември Нашата София навърши годинка, което е хубав повод за отговори на вече зададени въпроси. Спомняме си как точно преди година в една хотелска стая, на по чаша топло кафе и пица за вкъщи заедно сътворихме този сайт. Идеята ни беше проста: да покажем другото красивото лице на столицата, да говорим и пишем за нея, когато е красива, разцъфнала и вдъхновяваща. В две поредни интервюта ще ви я покажем през нашите очи.

Започваме с Мария, която всъщност е и причината за започването на този проект. Ще се учудите колко много обича София, на моменти дори повече от кореняци-софиянци. Ще си кажете, че е новодошла и все още не ѝ е омръзнала, но никак не е така. Тя е човек-откривател. Тя е вдъхновател – открива и вдъхновява едновременно. Ходи бавно, наслаждавасе на разходката и запаметява. Най-много обичам случайните ѝ разходко-снимки, които прави с телефона си. Не претендира за професионализъм, но винаги запазва най-красивото. Често експериментира с различни места за разлика от мен. И има добър вкус, както за вино, така и за храна. Със сигурност можете да ѝ се доверите. Обожавам я. С нея преоткривам не само София, но и себе си.

545307_10152152657110230_1642836440_n

Отколко години живееш в София? От съвсем скоро, но го чувствам като цял живот.

Какво ти дава животът в столицата? Усещане за свобода и правото на избор, което тя носи. „Спасява“ ме от нуждата (заблудата?) от друго, по-добро място. Нали знаеш как има хора, които все гледат към едно бъдещо „там„, където ще са по-щастливи, по-добри, ще им се случват по-готини неща. Е, аз, обратно, тук се чувствам на мястото си и това ми позволява да грабя с пълни шепи. Дава ми спокойствие.

Какво мечтаеш да виждаш в София повече? Иска ми се да виждам още повече малки уютни кафенета с едва по няколко маси, да ме приканват да вляза и загубя цяла една неделя вътре… Искам още повече цветя като тези пред ЦУМ, още повече изрисувани ел. табла, още джаз, още ТЕДх-и…. Истината е, че София е на прав път и прави страхотни неща. Като Мечо Пух егоистично си мечтая за още повече, но дано това повече идва и с бонус време…

Какво ѝ липсва според теб? Липсват и хора, които да я оценят. За много тя е само временна спирка. Докато се върнат обратно по родните места или получат мечтаната работа в чужбина, примерно. И не се грижат за нея, гледат намръщено, хейтят, все са недоволни… Много често когато споделям любовта си към София, срещам неудомение и „ти си луда“. Не, не съм. Просто имам очи да я видя.

Къде най-често може да те срещнем? Откакто застудя, предимно у дома :)) Зимата е много красива, но съвсем не е моят сезон. Иначе, при хубаво време, сутрините ми често започват в Onda на ул. Бачо Киро, а вечер (пре)откривам места като Тавите, Пасторант, Ciccione. Често отскачам до Happy Sushi на Раковска. Харесвам Петното за срещи с приятели. Поне веднъж седмично хапвам от пиците на Лео. Като цяло за любимите ми места вече съм писала тук :) Всичко е въпрос на настроение, желание, компания. Нямам, обаче, едно място, което да нарека свое. А бих искала.

Как се информираш за събитията в София? Предимно от социалните мрежи и приятели. От Програмата също. И от теб :)

Препоръчай ни нещо? Козата или коя е Силвия, която още не съм гледала, но тъкмо снощи за пореден път ми я препоръчаха. Разходка из снежна София. Чаша чай във Фотосинтезис. Червено вино и вкусни месни колбасив Ciccione. Събота вечер в пиано-бар Камино. И следене на фейсбук страничката ни ;-)

Тази седмица/ този месец планираш да ….? Предстои седмицата на коледно-новогодишните партита, така че планирам да се веселя. По празниците ще посетя родния Бургас и семейството си.

София за теб е…? Дом.

Какво и пожелаваш за Нашата София? Повече време за нея, на първо място :) И още повече хора, които да се докоснат до магията на града и сами да ни намират с техните истории за откривателствата си.